Ξεσπάει ο πόλεμος στο λιανεμπόριο των προϊόντων τεχνολογίας που κάνει ετήσιο τζίρο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Οι επιχειρηματίες του χώρου μπαίνουν για τα καλά στη μάχη, υλοποιώντας επενδυτικά σχέδια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Πιστεύουν ότι η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα (γρήγορο Internet, video on demand, κ.λπ.), η έξαρση της ζήτησης για προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας αλλά και η σύγκλιση των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με την πληροφορική, θα φέρουν κέρδη με το τσουβάλι.
Η ζήτηση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα κυρίως για συνδέσεις γρήγορου Internet, τηλεοράσεις επίπεδης οθόνης και ψηφιακά είδη, έχει στείλει την αισιοδοξία στα ύψη. Ομως δεν λείπουν και οι επιφυλάξεις, καθώς στο λιανεμπόριο των ειδών τεχνολογίας, οι αναμνήσεις των «λουκέτων» που καταγράφηκαν προ πενταετίας είναι ακόμη νωπές.
Νέα σχέδια
Τα επιτελεία των εταιρειών ετοιμάζουν πυρετωδώς νέα επιχειρηματικά
σχέδια, που αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα 2-3 χρόνια. Η
Milturama του Πάνου Γερμανού στρέφεται στην ανάπτυξη μεγάλων
καταστημάτων με επιφάνεια άνω των 1.000 τ.μ.
Η Infoquest του Θεόδωρου Φέσσα ανακοινώνει εντός του Δεκεμβρίου την
ανάπτυξη εξειδικευμένης αλυσίδας καταστημάτων, ενώ το Πλαίσιο του
Γιώργου Γεράρδου υλοποιεί ήδη μεγάλη επένδυση στον χώρο των logistics.
Οσο για την εξειδικευμένη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις εταιρεία «E-shop»,
επεκτείνεται και αυτή στη λιανική με το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
Οι πολυεθνικές δεν μένουν αδιάφορες: η βρετανική Dixons (ιδιοκτήτρια
της Κωτσόβολος που πουλάει προϊόντα τεχνολογίας μέσω των One-Way)
ετοιμάζεται να ρίξει στη «μάχη» την εξειδικευμένη αλυσίδα PC City, ενώ
η Media Markt που διαθέτει ήδη πέντε υπερκαταστήματα, ετοιμάζεται να
επεκταθεί σε περισσότερες ελληνικές πόλεις.
Οι πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας ανέρχονται περίπου στο ένα
δισεκατομμύριο ευρώ σε τιμές λιανικής. Σημαντική αύξηση στις πωλήσεις
δεν παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Ειδικά οι πωλήσεις ηλεκτρονικών
υπολογιστών διογκώνονται με ρυθμό 5-7%. Καλύτερη είναι η εικόνα στις
πωλήσεις προϊόντων οικιακής ψυχαγωγίας (DVD, τηλεοράσεις TFT, ψηφιακές
φωτογραφικές μηχανές κ.λπ.) καθώς τα έσοδα αυξάνουν με ποσοστό άνω του
10-15%.
Ζητούμενο για τις εταιρείες που επεκτείνονται στην αγορά της
τεχνολογίας δεν είναι μόνο να κερδίσουν μεγάλο μερίδιο αγοράς στους
νέους πελάτες. Βλέπουν ότι το λιανεμπόριο της τεχνολογίας είναι
κατακερματισμένο υπολογίζοντας ότι το 55-60% του συνολικού τζίρου
ελέγχεται από «ανώνυμα» μαγαζιά, αφήνοντας το 35-40% στις επώνυμες
αλυσίδες.
Οι ισχυροί θέλουν να αντιστρέψουν αυτή την εικόνα, αποσπώντας το
μεγαλύτερο μερίδιο από τον «τζίρο» των μικρών. Εποφθαλμιούν μια ακόμη
πηγή εσόδων: τα έσοδα της χονδρικής. Το χονδρεμπόριο φθίνει, καθώς οι
λιανέμποροι καταφεύγουν ολοένα και περισσότερο σε απευθείας παραγγελίες
από τους κατασκευαστές. Ετσι, η κάθοδος στη λιανική είναι μονόδρομος
για την επιβίωση των εταιρειών του κλάδου. Ακόμη και η Infoquest που
κρατάει τα ηνία του χονδρεμπορίου, στρέφεται τώρα στο λιανεμπόριο για
να μην χάσει έσοδα.