ΝΕΑ arrow Netcafe News arrow TETRIS : μόλις είκοσι χρονών αλλά διάσημο...
TETRIS : μόλις είκοσι χρονών αλλά διάσημο... PDF Εκτύπωση E-mail
(1 ψήφος)
Γράφει ο/η Administrator   
31.12.05
Ο Ρώσος δημιουργός του ακόμα προσπαθεί να διεκδικήσει τα κέρδη απο τις πωλήσεις

Δημιουργήθηκε για να αποτελέσει την απάντηση των σοβιετικών στην ρηχότητα του καπιταλιστικού PACMAN, πέρασε στις παγκόσμιες αγορές με το ψυχροπολεμικής εμπνεύσεως διαφημιστικό μότο <<Απο την Ρωσία με αγάπη>> για να γίνει ίσως το δημοφιλέστερο παιχνίδι στην ιστορία των video games και ο δημιουργός του, ο πλέον άτυχος Ρώσος της τελευταίας εικοσαετίας. Φέτος, το πασίγνωστο Tetris γιορτάζει τα εικοστά του γενέθλια και ο Αλεξέι Παγίτνωφ, ο μαθηματικός που θα μπορούσε σήμερα εάν τα πράγματα στη χώρα του, είκοσι χρόνια πριν, ήταν διαφορετικά, συνεχίζει να μάχεται διεκδικώντας την κυριότητα της εμπορικής εκμετάλλευσης και τα τεράστια κέρδη απο τις δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις του παιχνιδιού στις διάφορες εκδοχές του.

Με ρίζα στο αρχαιοελληνικό παιχνίδι πεντάμηνο (στο οποίο προσπαθούσες να τακτοποιήσεις 12 κομμάτια, τα οποία αποτελούνταν απο 5 κουτάκια), ιδιοφυές σαν ιδέα και εξαιρετικά εθιστικό, όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια, το Tetris κατάφερε να κατακτήσει τους πάντες επειδή εξελίσσεται μέσω απλών γεωμετρικών σχημάτων χωρίς πολλές απαιτήσεις σε γραφικά, αλλά κυρίως διότι συνιστά πραγματική διανοητική πρόκληση με απρόσμενα ευεργετικές επιδράσεις στην πνευματική και ψυχική υγεία.
Απο μαθηματικής απόψεως, το παιχνίδι μελετήθηκε περισσότερο και απο το σκάκι, στα καλύτερα πανεπιστήμια και ινστιτούτα του κόσμου, ανάμεσα τους και το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), και βρέθηκε ότι θέτει μερικά απο τα πλέον ενδιαφέροντα προβλήματα, όπως της μη πληρότητας. Ειδικότερα οι επιστήμονες του ΜΙΤ κατέδειξαν ότι το Tetris παραμένει άλυτο μαθηματικό πρόβλημα, ακόμα και όταν ο παίκτης γνωρίζει ποιό σχήμα έπεται, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος να μεγιστοποιήσει τον αριθμό των σειρών που συμπληρώνονται, τον αριθμό των γεωμετρικών σχημάτων που τοποθετούνται επιτυχώς πριν χάσει, τον αριθμό των τετράδων που συμπληρώνονται και να διατηρήσει το ύψος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
<<Είναι τέτοιο το βάθος της μαθηματικής σκέψης του παιχνιδιού ώστε κάποιος που ασχολείται με την επίλυση προβλημάτων να κολλήσει και να παίζει συνεχώς>>, λέει ο κ.Γιάννης Τυρλής, γ.γ. της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας., επισημαίνοντας ότι παραμένει ανοικτό το ερώτημα αν υπάρχει δυνατότητα να παίζεται για πάντα χωρίς να χάνει ο παίκτης.
Επιχειρώντας να αντιγράψει το Πεντάμινο ο Παγίτνωφ, με τη βοήθεια του συναδέλφου του στη Σοβιετική Ακαδημία Επιστημών Ντιμίτρι Παβλόφσκι, κατέληξε σε επτά διαφορετικά κομμάτια με τέσσερα κουτάκια αντί για πέντε και κάπως έτσι γεννήθηκε το Tetris - ονομασία που παραπέμπει στην ελληνική λέξη <<τετράς>>.
Η πρώτη έκδοση προγραμματίστηκε το 1985 σε έναν υπολογιστή Electronica 60 και την επόμενη χρονιά ο 16χρονος Βλαδιμίρ Γερασίμοφ που εργαζόταν και αυτός στην ακαδημία το <<μετέφρασε>> στη βασική γλώσσα των υπολογιστών (DOS), ώστε να λειτουργεί στα PC. Το 1986 οι Ούγροι ειδικοί στους υπολογιστές , δημιουργούν μια νέα εκδοχή του παιχνιδιού για PC προκαλώντας το ενδιαφέρον του Ρόμπερτ Στάιν, αντιπροέδρου της Βρετανικής εταιρείας Software <>. Ο Στάιν κατάλαβε τον θησαυρό που κρύβει το παιχνίδι, και σχεδιάζει να έλθει σε επαφή με τον δημιουργό και τους υπευθύνους της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών, προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια για την εμπορική εκμετάλλευση του Tetris. Πριν όμως ακόμη κάνει την παραμικρή επαφή πουλάει τα δικαιώματα, τα οποία φυσικά ουδέποτε είχε, στη Βρετανική εταιρεία <> και την αμερικανική <>.
Την ίδια χρονιά επισκέπτεται τη Μόσχα για να υπογράψει συμβόλαιο παραχώρησης των δικαιωμάτων, αλλά γυρίζει άπρακτος, καθώς οι Σοβιετικοί αρμόδιοι αρνούνται να παραχωρήσουν την άδεια για να κυκλοφορήσει το παιχνίδι στη δύση. Χωρίς να τον απασχολεί η Σοβιετική άρνηση, διαδίδει ότι το παιχνίδι δημιουργήθηκε απο Ούγγους, οι οποίοι και του παραχώρησαν την εμπορική εκμετάλλευση. Εν τω μεταξύ <> και <> κυκλοφορούν για πρώτη φορά σε ΗΠΑ και Βρετανία το παιχνίδι, διαφημίζοντας το σαν <<το πρώτο videogame απο το σιδηρούν παραπέτασμα>>, συνοδεία γραφικών με θέματα απο μάχες Ρώσων στο Β' Παγκόσμιο πόλεμο, τον Γιούρι Γκαγκάριν, την κόκκινη πλατεία κ.α.
Στα τέλη της δεκαετίας του '80 το παιχνίδι είχε ήδη γίνει γνωστό παντού, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη δημοτικότητα. Η Nintendo το βάζει στις δημοφιλείς παιχνιδομηχανές της. Μέχρι σήμερα διαρκώς εμφανίζονται νέοι τίτλοι βασισμένοι στην αρχική ιδέα Ρώσων δημιουργών, οι οποίοι παρά τις δικαστικές μάχες που έδωσαν και που ακόμη δεν έχουν τελειώσει, δεν κατάφεραν να κατοχυρώσουν την ιδέα τους. Ο Αλεξέι Παγίτνωφ ζει πλέον στις ΗΠΑ. Στην αρχή ίδρυσε την <> και δημιούργησε το παιχνίδι Pandoras Box που του απέφερε μερικά κέρδη. Στη συνέχεια μεταπήδησε στη Microsoft για τη δημιουργία παιχνιδιών MSN. Απο τον περασμένο Αύγουστο εργάζεται στη εταιρεία <> για την παραγωγή ενός νέου puzzle game σαν το Tetris...

Του Σπύρου Κάραλη απο την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2005




Digg!Reddit!Del.icio.us!Google!Live!Facebook!Slashdot!Technorati!Spurl!Furl!Blogmarks!Yahoo!Ma.gnolia!

Πρόσθεσε το στα αγαπημένα σου (490) | Παρέθεσε αυτό το άρθρο στο site σου | Προβολές: 2355

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει αυτό το άρθρο
RSS comments

Μόνο οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν ένα σχόλιο.
Παρακαλώ κάντε login ή εγγραφείτε.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Προηγ.   Επόμ. >
Hellenic Gaming League

Join the cause!

GameBook 2011


ΣΩΜΑΤΕΙΟ Internet Cafe

Advertisement

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ

Στείλτε και εσείς το δικό σας άρθρο

Login Form






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφή

Sponsorship

netcafe.gr feeds