Διημερίδα στο
Πάντειο για την κοινωνική διάσταση του φαινομένου
Από την εφημερίδα Αδέσμευτος Τύπος, Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2008
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να έχουν τελικά και θετικά
αποτελέσματα!!! Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι η παραβατική συμπεριφορά των
παιδιών οφείλεται σε κάπιο βαθμό στην πολύωρη…ενασχόληση τους με
παιχνίδια στα οποία πρωταγωνιστούσε η βία.
Κάτι τέτοιο όμως φαίνεται να αμφισβητείται κυρίως σε ό,τι αφορά τα
θετικά στοιχεία που ενδεχομένως λαμβάνει ένα παιδί το οποίο ασχολείται
με παιχνίδια που μπορούν υπό συγκεκριμένες συνθήκες να αποκτήσουν
εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
Τα παραπάνω, το κατά πόσο, δηλαδή, ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
έχει επίπτωση στην κοινωνική συμπεριφορά των ενασχολούμενων με αυτά και
ιδιαιτέρως στα παιδιά αλλά και το αν ο εθισμός ευθύνεται για φαινόμενα
παραβατικότητας και βίαιης συμπεριφοράς, συζητήθηκαν κατά την διάρκεια
διημερίδας, με τίτλο «Οι νέες τεχνολογίες του διαδικτύου και η διδακτική
της Κοινωνιολογίας». Ειδικότερα, ο αν. καθηγητής του ΤΕΙ Μεσολογγίου κ.
Σ. Συρμακέσης αναφέρθηκε σε έρευνες οι οποίες πιστοποιούν τα θετικά
αποτελέσματα της χρήσης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Μάλιστα, όπως
ανέφερε στον «Αδέσμευτο Τύπο», «ο αυτόματος συντονισμός χεριού και
ματιού, καθώς και η εμπέδωση μιας σειράς ιστορικών γεγονότων συνιστούν 2
χαρακτηριστικά παραδείγματα των θετικών πλευρών του». Επίσης – όπως
συμπλήρωσε- τα παιδιά χρήστες αυτών των παιχνιδιών τείνουν να είναι πιο
δεκτικά στις τεχνολογικές καινοτομίες. Από την πλευρά του ο δρ.
καθηγητής κ Ηρ. Βαρλάμης αναφέρθηκε στην δυνητική μαθησιακή κοινότητα ,
ως την πιο σύγχρονη τάση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ η κ. Μ.
Κωλέτση ανέλυσε το ψηφιακό χάσμα που αναδύεται μεταξύ τεχνολογικά
προνομιούχων και αναλφάβητων. Η διημερίδα που πραγματοποιήθηκε την
Παρασκευή 25 και Σάββατο 26 Ιανουαρίου στην αίθουσα «Σάκη Καραγιωργά»
του Πάντειου Πανεπιστημίου, και τελέστηκε υπό την αιγίδα της Ένωσης
Ελλήνων Κοινωνιολόγων με την συνεργασία ινστιτούτων κοινωνικών ερευνών.